Anotācija:
Komersantu darbinieki pēc kursu apguves spēs veikt uzņēmuma tirgus analīzi un finanšu prognozēšanu, izmantojot prognozēšanas un analīzes rīkus.
Kursa mērķa grupa:
Mikro un mazo uzņēmumu darbinieki, individuāli komersanti, kuriem ir nepieciešamība veikt tirgus analīzi un uzņēmuma rādītāju prognozēšanu uzņēmuma procesu atbalstam.
Kursa mērķis:
Kursa mērķis ir veidot padziļinātu izpratni un praktiskās iemaņas par:
tirgus izpēti un analīzi uzņēmuma konkurētspējas veicināšanai, jaunu tirgus nišu atrašanai;
uzņēmuma attīstības prognozēšanu;
uzņēmuma attīstības prognožu un plānu sagatavošanu.
Mācību kursa tēmas:
1. Personalizētas konkurējošo uzņēmumu datu bāzes izveide, cenu un galveno darbības rādītāju monitorings;
2. Tirgus izpētei paredzētu aptauju izveide un analīze;
3. Tirgus pētījumi, iespējamie varianti un rezultātu ticamības novērtēšana;
4. Prognozēšana un kritiskā domāšana saistībā ar iegūtajiem rezultātiem;
5. Datu sagatavošana prognožu veikšanai;
6. Prognozēšana, izmantojot Excel pieejamās funkcijas;
7. Prognozēšana izmantojot Excel vizuālos rīkus:
Excel grafikiem pievienojamās tendences (Trend) ar turpinājumu nākotnē;
Excel grafiski atspoguļota vērtību potenciālās novirzes novērtēšana ar Error bars;
Excel 2016 jaunums – Forecast Sheet;
Fill Series atrodamais tendences.
Priekšzināšanas:
Microsoft Excel lietpratēja zināšanas un prasme strādāt ar informācijas datu bāzēm.
Kursa ilgums:
32 akad. stundas (klātienes vai tiešsaistes mācības 16 akad. st. un 16 akad. st. mācību materiāls e- vidē.)
Kursa cena:
- Kursa pilnā cena (bez PVN): 210,00 EUR
- ERAF finansējums (70%): 147,00 EUR
- Kursa cena komersantam (bez PVN): 63,00 EUR
- Kursa cena komersantam (ar PVN): 107,10 EUR
Mācību rezultāti:
Pēc kursa veiksmīgas apgūšanas mācību dalībnieki būs spējīgi:
izprast tirgus analīzes būtību;
iegūt un izveidot tirgus analīzei nepieciešamās datu bāzes;
veikt datu analīzi un sekot līdzi datu dinamikas tendencēm;
veidot uzņēmuma finanšu prognozes;
izmantot prognozēšanas rīkus un novērtēt iegūtos rezultātus;
strādāt ar lielu datu apjomu, izmantojot dažādus paņēmienus.
Mācību kursa saistība ar ES jaunajiem prasmju ietvariem apmācību jomā:
Mācību kursā iekļautas tēmas atbilstoši kompetenču ietvaram DigComp, kas apraksta lietotāju digitālas kompetences, kuras ir nepieciešamas sekmīgai digitālo tehnoloģiju lietošanai neatkarīgi no cilvēku profesijas vai darbības jomas:
Datu, informācijas un digitālā satura skatīšana, meklēšana un filtrēšana;
Datu, informācijas un digitālā satura analīze;
Programmēšana;
Iekārtu un satura aizsardzība;
Vajadzību apzināšana un tehnoloģisko risinājumu meklēšana.
Tai skaitā kursā iekļautas tēmas atbilstoši EntreComp ietvaram, kas nepieciešamas sekmīgai uzņēmējdarbībai:
Vīzija;
Finanšu un ekonomikas pratība;
Plānošana un vadīšana.